REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO EQUILIA.PL
POSTANOWIENIA OGÓLNE
• Sklep internetowy equilia, działający pod adresem: equilia.pl, prowadzony jest
przez Equilia Marek Żochowski , z siedzibą przy: ul.
Charżewskiego , nr 2/31, 05-240 Tłuszcz, działający pod numerem NIP:
8231013774, REGON: 540632182
• Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania
zakupów w sklepie internetowym Equilia a w szczególności zasady i tryb
zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak
również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy
przez Konsumenta.
• W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest
regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
• Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci
są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed
dokonaniem zakupu.
• Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w
momencie złożenia zamówienia.
• Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie,
klikając na stronie internetowej Sklepu Equilia w hiperlink „Regulamin
Sklepu”. Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować. •
Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu
Equilia odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w
rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z
2020 r. poz. 1740, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71
Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.).
Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za
cenę i na warunkach określonych w opisie.
DEFINICJE
Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu
przez Klientów.
Konsument (umowy zawarte przed 1 stycznia 2021 r.) – osoba fizyczna, dokonująca umowy
cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
Konsument (umowy zawarte od dnia 1 stycznia 2021 r.) – przez Konsumenta uważa się
następujące osoby:
• osoba fizyczna dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu,
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – tzw. „Konsument sensu stricto” oraz
• osoba fizyczna zawierająca umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu,
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej – tzw.
„Przedsiębiorca na prawach Konsumenta”.
Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych
dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do
Konsumentów sensu stricto, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod
warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.
Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której
Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz
określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w
którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości
nabywanych Produktów.
Sklep – serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną:
Equilia.pl za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.
Sprzedawca – Marek Żochowski, z siedzibą przy: ul. Charżewskiego , nr 2/31, 05-240
Tłuszcz, działający pod numerem NIP: 8231013774, REGON: 540632182
Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego
warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta przez Klienta za
pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
• Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem
i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
• Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza
Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: equilia.pl lub e-mailowo na
adres otyliazochowska@wp.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
• Zamówienie Towarów realizuje się poprzez wybranie Towarów, którymi Klient
jest zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego
się przy opisie Towarów, a następnie, z poziomu „KOSZYK”, znajdującego się w
zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy
dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest
dostępna dla wybranego Towaru, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
• Przedsiębiorcy, uznani za tzw. Przedsiębiorców na prawach konsumenta (patrz:
definicja „Konsumenta” w niniejszym Regulaminie), zawierający umowy po 1
stycznia 2021 r., będą musieli zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia
Towarów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
• Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na
swój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.
•
Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się
proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
• w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się
maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez
Sprzedawcę.
• w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym
rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie
bankowym Sklepu.
• Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w
dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach, od
8:00 do 18:00 Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16, w soboty, niedziele
lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
• Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest
rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego
otrzymania, przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
• Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta
zostanie również wysłana faktura VAT.
• Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
• E-mail – otyliazochowska@wp.pl
• Telefon: 664-259-602
• Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient
zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek Koszt
dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta
sposobu dostawy zakupu.
• Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie,
wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i
•
odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa.
Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza
uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie
poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny.
Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po
uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
• Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem:
KURIERA InPost
• Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze.
Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą realizowane
najbliższego dnia roboczego.
• Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: 3-7 dni roboczych. Na czas
oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie
Towarów do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy, który wynosi od
24 godzin, w przypadku Polski.
• Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.
• Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego
obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan
opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Towaru. W przypadku
uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół
szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i
kuriera.
• Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru w Sklepie
stacjonarnym, pod adresem: ul. Charżewkiego , nr. 2/31, 05-240 Tłuszcz,
REALIZACJA PŁATNOŚCI
•
• W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
• za pobraniem – przy odbiorze przesyłki
przelewem;
• Przelewy24
Visa
Mastercard
BLIK
AutoPay
GooglePay
• Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do
uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni
roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta
Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W
tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje
możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o
tym fakcie obsługę Sklepu.
REKLAMACJA
• Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i
prawne Towaru, w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy Kodeks
Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740, ze zm.).
• Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności sprzedanego Towaru z umową,
co ma miejsce, gdy:
• Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel
umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
• Towar nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewniał Klienta;
•
• Towar nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy
zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej
przeznaczenia;
• Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.
Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby
trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w
korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego
organu.
• W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się
publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do
obrotu, w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się
jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy
zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie
mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a
także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy
sprzedaży.
• Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.
• W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed
upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej
przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.
• Jeżeli kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed
upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada
lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
• Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni
wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez
Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany
Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
• Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną
od wad albo usunięcia wady.
•
• Konsument może, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia
wady, żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową
w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
• Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:
• na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy;
• pocztą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w potwierdzeniu złożenia
Zamówienia.
• Reklamacja powinna zawierać:
• dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny,
opcjonalnie – adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
• wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
• numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
• oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić
złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
Klient, realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi, dostarczy wadliwy Towar,
na koszt Sprzedawcy, na adres: ul. Charżewskiego , nr 2/31, 05-240 Tłuszcz.
• Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie czternastu
(14) dni od dnia jej otrzymania.
•
Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca zobowiązuje się
wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie czternastu
(14) dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.
• W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się
dokonać zwrotu płatności w terminie czternastu (14) dni, od dnia
otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do
chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego
odesłania.
• Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył
oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być
obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie
czternastu
(14) dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
• Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia
się z upływem roku (1), licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku
Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed
upływem dwóch (2) lat.
• Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę
gwarancji na zakupione Towary, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.
PRAWO ODSTĄPIENIA
• Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj.
Dz.U. z 2020
r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów
zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie,
w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru
•
przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie
oświadczenia, przed jego upływem.
• Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do
niniejszego regulaminu.
• Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: ul.
Charżewskiego , nr 2/31, 05-240 Tłuszcz.
• Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w
którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru
przed jego upływem.
• Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy: : ul.
Charżewskiego , nr 2/31, 05-240 Tłuszcz.
• Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie
nastąpi, do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jego odesłania.
• Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument.
• Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.
• Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umowy:
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
• w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
• w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
• o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
• w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
• o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
• Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi
innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego
Regulaminu (patrz: definicja „Konsumenta”).
POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
• W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego
przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
• Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o
mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów
znajduje się pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
• Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed
•
sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
• Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
• Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
• Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów” nie
znajduje zastosowania wobec jednej kategorii osób, opisanych w niniejszym
Regulaminie jako Konsumenci, tzw. „Przedsiębiorców na prawach konsumenta”,
która weszła w życie dla umów zawartych od 1 stycznia 2021 r.
Wobec tego, dla wszystkich umów, rozdział ten stosuje się jedynie wobec
podmiotów należących do tzw. kategorii Konsumenta sensu stricto.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
• Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez
niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez
Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w
rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88.
• Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas
korzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.
• Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane
podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy sprzedaży.
• Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88 ma prawo
dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub
usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli
przetwarzanych danych osobowych.
• Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na
przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia
Klienta.
• Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności
zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
• Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży Towarów
znajdujących się na stronie Sklepu.
• Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na
stronie internetowej Sklepu Equilia.pl
• Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń
pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej,
umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail,
umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
• Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie
Sklepu treści bezprawnych.
• W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się
odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
• Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego
Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących
przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami
Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi
konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
• W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub
miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w
pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią
nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej
oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także
ewentualnych luk w Regulaminie.
•
Załącznik 1: Formularz odstąpienia przez Konsumenta sensu stricto oraz
Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta od zawartej umowy
Miasto: ___________, dnia: __________ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ________________
Adres: ________________
E-mail: ________________ Tel:
________________ Przedsiębiorca:
Nazwa: …………………….
Adres: ul. ………….., nr …….., (kod pocztowy i miasto)
FORMULARZ ODSTĄPIENIA PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCY NA
PRAWACH KONSUMENTA
OD UMOWY ZOBOWIĄZUJĄCEJ DO PRZENIESIENIA WŁASNOŚCI RZECZY
Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:
Art. 27 ustawy o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w
terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
zawartej dnia _______________ r., polegającej
informuję o odstąpieniu od umowy,
na: ___________________________________________________________________
___
___________________________________________________________________ ___
___________________________________________________________________
___
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej,
wynikającej z odstąpienia od umowy: ______ zł (słownie:
_________________________________), którą należy przelać na następujący numer
rachunku bankowego: _________________________.
Z wyrazami szacunku,
__________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta)
TYLKO W PRZYPADKU SPÓŁKI